zaterdag 30 juni 2012

Themabijeenkomst 6&7 Reflectie (Eindpresentatie) - 27 juni 2012

Na de laatste puntjes op de i te hebben gezet, was 27 juni de presentatie van de Passiebloem. Hieronder de vragen die bij alle themabijeenkomsten zijn beantwoord en die ook over deze presentatie beantwoord zullen worden.

Hoe kijk je terug op deze themabijeenkomst?
Hoewel ik vond en nog steeds vind dat we een goede, nieuwe school hadden opgezet, vond ik het toch spannend om onze school te presenteren aan twee docenten en andere studenten. Toen we echter eenmaal bezig waren en het liep, merkte ik aan mezelf dat ik steeds rustiger werd. Ik kijk met een goed gevoel terug op deze themabijeenkomst. We hebben goed uitgelegd waar wij voor staan en we konden alle vragen die er waren goed beantwoorden.

Welke kennis heb ik opgedaan?
Nadat we zelf hadden gepresenteerd, hebben we ook bij andere scholen moeten kijken. Ik vond het interessant om te zien hoeveel verschillende ideeën alle groepen hadden en dat er toch ook overeenkomsten te zien waren. De kennis die ik heb opgedaan, betreft voornamelijk de verschillende ideeën waar we ook aan hadden kunnen denken.

Wat vind ik het belangrijkste van wat ik heb geleerd? Waarom?
Het belangrijkste wat ik heb geleerd, is door te kijken naar de verschillende scholen, ik het meest blij ben met de visie die wij op de Passiebloem hebben bedacht. Mijn visie wat betreft mijn ideale onderwijs wordt voor mezelf steeds duidelijker. In Pabo 4 wordt dit ook steeds belangrijker, dus vandaar dat ik dit het belangrijkste vind wat ik van dit thema heb geleerd.

Wat heb ik  over mezelf geleerd?
Het belangrijkste wat ik over mezelf geleerd heb, is dat ik altijd moet blijven geloven in mezelf. Zoals ik hierboven al zei, was ik voorafgaand aan de presentatie best zenuwachtig, maar door het geloof in mezelf en mijn groep, hebben we een goede presentatie gegeven. De studenten en de docenten weten nu waar de Passiebloem voor staat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten